16.01.2021 набрала чинності стаття 30 (“Державна мова у сфері обслуговування споживачів”) Закону “Про забезпечення функціонування української мови як державної”.
Вона регулює відносини у сфері обслуговування споживачів.
Стаття 1 Закону “Про захист прав споживачів” визначає споживача як фізичну особу, яка придбаває, замовляє, використовує (або має намір) продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов’язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов’язків найманого працівника.
Отже нові вимоги стосуються тих бізнесів, де клієнтом є кінцевий споживач.
Стаття 30, зокрема, встановлює наступне:
- Мовою обслуговування споживачів в Україні є державна мова.
- Суб’єкти господарювання здійснюють обслуговування та надають споживачам інформацію про товари (роботи, послуги), у т. ч. через інтернет-магазини та інтернет-каталоги, державною мовою. Інформація державною мовою може дублюватися іншими мовами.
- На прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватися також іншою мовою, прийнятною для сторін.
- Інформація про товари та послуги на території України надається державною мовою.
- Якщо, крім державної, інформація про товари та послуги надається також іншими мовами, обсяг інформації державною мовою не може бути меншим за обов’язковий обсяг інформації згідно з вимогами Закону «Про захист прав споживачів».
При цьому стаття 57 Закону передбачає штраф за порушення таких вимог, але – тільки за повторне, протягом року. Розмір штрафу на сьогодні складає 5100 – 6800 грн.