10.06.2021 набрав чинності Закон № 1217-IX, який змінює порядок ведення трудових книжок.
Загалом планується поступово перейти до обліку трудової діяльності в електронній формі (в реєстрі Пенсійного фонду).
І хоча такий перехід відбуватиметься ще протягом п’ятьох років, деякі важливі зміни вже діють з 10.06.2021, зокрема:
- при прийомі на роботу працівник має подати або трудову книжку – або витяг з реєстру про роботу;
- при прийомі на роботу вперше трудова книжка оформлюється не обов’язково, а лише на вимогу працівника;
- записи в трудову книжку вносяться лише на вимогу працівника;
- трудову книжку зберігає працівник, а не роботодавець (але якщо станом на 10.06.2021 трудова книжка вже зберігається в компанії, то повертати її працівнику до звільнення не треба);
- основне місце роботи чи за сумісництвом – визначається за заявою працівника;
при звільнення працівнику обов’язково має бути видана копія наказу про звільнення.
Наразі ще не прийняті всі підзаконні акти на виконання закону. Тож будемо чекати на прийняття та слідкувати за роз’ясненнями.