Електронні трудові книжки

10.06.2021 набрав чинності Закон № 1217-IX, який змінює порядок ведення трудових книжок.
Загалом планується поступово перейти до обліку трудової діяльності в електронній формі (в реєстрі Пенсійного фонду).

І хоча такий перехід відбуватиметься ще протягом п’ятьох років, деякі важливі зміни вже діють з 10.06.2021, зокрема:

  • при прийомі на роботу працівник має подати або трудову книжку – або витяг з реєстру про роботу;
  • при прийомі на роботу вперше трудова книжка оформлюється не обов’язково, а лише на вимогу працівника;
  • записи в трудову книжку вносяться лише на вимогу працівника;
  • трудову книжку зберігає працівник, а не роботодавець (але якщо станом на 10.06.2021 трудова книжка вже зберігається в компанії, то повертати її працівнику до звільнення не треба);
  • основне місце роботи чи за сумісництвом – визначається за заявою працівника;
    при звільнення працівнику обов’язково має бути видана копія наказу про звільнення.

Наразі ще не прийняті всі підзаконні акти на виконання закону. Тож будемо чекати на прийняття та слідкувати за роз’ясненнями.